Iz godine u godinu povećava se pomorski transport i kretanje brodova Jadranom. Oko 5000 puta godišnje tankeri uplovljavaju u Jadransko more i transportiraju u jadranske luke preko 70 milijuna tona nafte. Najveći je problem što više od 80% tog transporta ide u luke na sjeveru Jadrana (Trst, Venecija, Kopar, Omišalj), što znači da više od 55 milijuna tona nafte godišnje ugrožava čitav Jadran. Mora se naći kompromis između ekologije i modernizacije tako da se odabere sustav
Ukupno 92 prijave pristigle su na natječaj za trajnu obustavu ribolovne aktivnosti, tzv. scrapping, na koji su se mogli javiti ribari koji se više ne žele profesionalno baviti ribarstvom, pa su svoj brod, uz odgovarajuću novčanu potporu, odlučili uništiti ili prenamijeniti, piše Novi list. Natječaj je trajao do početka ožujka, i prema podacima Ministarstva poljoprivrede, zaprimljena su 92 zahtjeva. No, koliko je onih koji brod žele uništiti, a koliko onih koji ga namjeravaju prenamijeniti za neku
U ponedjeljak, 16. ožujka u 13 sati župan Stipe Zrilić posjetit će ribarsku zadrugu Omega 3, u Poslovnoj zoni Šopot - Benkovac. Ribarska zadruga Omega 3 iz Kali osnovana je 2008. godine. RZ Omega ima 24 zadrugara s 30 ribarskih brodova. Ova zadruga najuspješniji je primjer zadružnog poduzetništava i korištenja sredstava iz predpristupnih fondova EU na našem području. Objekt za preradu i skladištenje ribe RZ Omega 3 u Posl
To što u Jadranu zagađenje i brojni zagađivači već postoje ne bi trebao biti argument da se dodaju novi izvori zagađenja, već da se oni preispitaju, reguliraju i uklone. Ali, kako je svjetska ekonomija davno izgubila vezu sa zdravim razumom, ne čudi da ni ovdje razum ne prolazi. Sukob između onih koji žele bušiti i onih koji te planove žele preispitivati, nije samo sukob oko Jadrana. To je sukob između onih koji su još duboko u staroj paradigmi rasta i razvoja i onih koji su uvidjeli nove odnose među stvarima.
Nakon što je Italija i službeno pokrenula postupak procjene prekograničnog utjecaja na okoliš radova na istraživanju ugljikovodika u hrvatskom dijelu Jadrana, evidentno je da bi planirani tempo sklapanja koncesijskih ugovora i početka radova mogao biti odgođen za nekoliko mjeseci. Ipak, bez obzira na ishod tog postupka, talijanski potez ponovno otvara pitanje razmjera novih rizika koje bi to istraživanje moglo izazvati. Iako se o tome u javnosti iznose brojni,
O sigurnosti hrvatskog dijela Jadrana stalno se promišlja, posebno u skoroj budućnosti kada će naftne platforme biti visoki i nadaleko vidljivi orijentiri na plavoj pučini. Može li tvrtka “Plovput” biti jedna od okosnica čuvanja obale, otoka i naftnih platformi od mogućih opasnosti? Prema ideji admirala u miru Zdravka Karduma, bivšeg zapovjednika HRM-a i Obalne straže - može i mora! Kako kaže naš sugovornik, 45 “Plovputovih” svjetionika idealne su nadzorne točke
Posljednjih desetak godina u Jadranu su zabilježene nove vrste riba (alohtonih ili stranih) što je još jedna potvrda bioraznolikosti koja je danas pod utjecajem brzih i značajnih promjena. O kojim se novim vrstama i promjenama radi najbolje zna prof. dr. sc. Jakov Dulčić, znanstveni savjetnik u trajnom zvanju na Institutu za oceanografiju i ribarstvo u Splitu, te voditelj Laboratorija za ihtiologiju i priobalni ribolov, koji je na ovu temu napisao i vrlo zapaženu knjigu,
Portal Regional Express prenio je Ligovićeve opise prema kojima se 'morski neznanac', kojeg tada još nije mogao identificirati, 'kretao vrlo sporo'. 'Nikada nisam vidio takvo što', rekao je ribar. Iz snimaka i videozapisa u početku nije bilo jasno kakvu je to golemu morsku životinju zabilježio Ligović, međutim, istarskim glasilima proširila se informacija da je riječ o kitopsini. Kitopsine su najveće ribe svijeta koje spadaju u morske pse. Iako veličinom djeluju zastrašujuće,
Živi zid radi veliku kampanju protiv projekta eksploatacije nafte i plina u Jadranu, a osim toga stranka će svoju političku snagu provjeriti već 8. ožujka na prijevremenim izborima u šest od ukupno devet gradova, gdje su raspisani prijevremeni izbori za gradska vijeća i gradonačelnike, rekao je predsjednik Živog zida, Ivan Sinčić, u karlovačkoj Gradskoj knjižnici, na susretu sa članstvom. Govoreći o eksploataciji nafte u Jadranu Sinčić je rekao da će, ako
Ribarstvo je na zadarskom području jedna od najvažnijih gospodarskih djelatnosti, a zbog skorog ulaska Hrvatske u EU, koja uskoro mijenja svoju ribarsku politiku i politiku financiranja ribarstva, razrađen je plan prilagodbe. Tim stručnjaka razradio je Program razvoja ribarstva i Program razvoja ribarske infrastrukture u iduće tri godine. Na prezentaciji ovih dvaju programa održanoj u Domu Zadarske županije, Marica Babić, koordinatorica izrade programa razvoja ribarstva,